1/3

Jag tror att de i trailern till ett av svt:s nya program (som handlar om några familjer som byter liv och flyttar ut på landet) säger att en av tre svenskar, eller kanske en av fem vill flytta ut på landet. och då känner jag bara... varför gör inte fler det då? Jag tänker på hur bisarrt det är att det finns så mycket plats, så mycket luft och träd och ändå tränger vi alla ihop oss i städer och lider. Jag trodde det var så att folk VILLE bo i stan, men om de inte vill det; varför sticker de inte? Landsbygden behöver ju befolkas igen och jag tror bara alla tjänar på det.

Låt inte mig bli en av dem som vill något men inte gör det. utan istället stannar och lider.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0