gastroskopi

I onsdags var jag med om en av de absolut värsta sakerna jag varit med om- gastroskopi! För er som inte vet vad detta är så är det en undersökning av magsäck och tolvfingertarm som görs genom att man stoppar ner en lång slang med en kamera ner i halsen. Man får bedövning men man är vaken för det tar bara några minuter. Om man inte specifikt ber om att få bli nersövd för att man får panik. Men jag var ganska så lugn, trodde inte att det skulle vara så farligt, känner nämligen flera personer som gjort det och de flesta säger att det inte är så illa som det låter.

 FAST DET VAR DET JU. och tio resor värre :( Det går inte att beskriva känslan men det är ungefär som att någon stoppar ner fingrarna i halsen på dig och sen trycker på din kräkreflex innifrån så att du kräks ut hela dig, samtidigt som något rotar omkring inne i dig och det gör liksom ont. Det tar bara några minuter men under tiden så typ låg jag där och visste inte vad fasen som skedde, jag liksom "kräktes" konstant fast jag hade ju inget i magen, inte vatten och inte mat så jag kräktes ju inget men jag fick ENORMA kväljningar och hade svårt att låta de hålla kvar slangen och man skulle bita på nån jävla grej och att koncentrera mig på det samtidigt som jag försökte andas med näsan, fast det gick typ inte...

Gud jag mådde så himla dåligt innan redan för jag var dödshungrig och hur törstig som helst (hade jobbat på hemtjänst hela dagen, gjorde detta vid 16.40 och åt och drack senast vid 10.00) men EFTERÅT. jag mådde så himla dåligt. kände mig oerhört antastad och var helt RÖD och prickig i hela ansiktet särskilt runt ögonen, kände inte igen mig själv i spegeln.

FY FAN säger jag bara. aldrig mer att jag gör det där :(

här är en bild av hur det såg ut runt mina ögon över ett dygn efter detta hemska:

 

FÖRLÅT för detta oerhört äckliga och egentligen för er totalt meningslösa inlägg men jag var tvungen att berätta för det var SJUKT!!!! hahaha.

 

och ett stort tack till Isa som följde med som stöd och tom smakade på den vidriga bedövningssprejen (som smakade som skitstark banansprit) som stöd. That's a good sport! <3


Kommentarer
Postat av: tilda

men fyyy! hoppas jag slipper göra nåt sånt i mitt liv:S låter inte kul alls.



jag gillade förövrigt inlägget. skriv meeeer rosie! :*

2010-03-30 @ 09:26:32
URL: http://annaclaratilda.blogspot.com
Postat av: rosie

oo tack tilda :) ja jag har varit sjukt dålig på att blogga måste skärpa till mig!

2010-03-30 @ 12:28:33
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se/
Postat av: Sara

Usch å fy :(



Väntar f.ö. med spänning på dagboksinlägget!!

2010-03-30 @ 15:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0