save your love through loneliness, save your love through sorrow

jag läser en bok som heter "I hate myself and want to die- the 52 most depressing songs you've ever heard"

den är bitvis väldigt underhållande och rolig men idag läst jag ett kapitel som var mest rörande och det handlade om låten Hurt som Nine inch nails gjort. men jag hade inte ens hört den versionen förrän idag, jag hade bara hört Johnny Cash's version och det är en av de finaste låtarna som finns, och egentligen kan jag inte säga det bättre än Tom Reynolds som skrivit boken så jag quotar:

"He delievers a devastatingly moving performance that quite frankly eclipses the originial. You cannot listen to it without your heart coming out of your mouth and it's proof how sometimes it takes an interpreter to articulate the message. For a truly cathartic reaction, watch the music video of 'Hurt'. A weary, elderly Johnny Cash sits surrounded by mementoes of his long career as he sings the song, while film clips of himself as a young, lean outlaw flash by. The drug theme is transformed into a nostalgic reflection of a life that touched so many others yet leaves the man himself questioning whether he meant anything at all.
    He did.

och här är den underbara videon:



och som jag i tidigare sammanhang har nämnt så är Johnny Cash och June Carter ett av de finaste paren som finns (eller fanns..) och deras historia är ett bevis för alla oss som tror, eller vill tro på sagokärlek att den kan existera.



to protect you and defend you, whether you are right or wrong
och till råga på allt tills döden skiljer dem åt.
DET får hjärtat att hoppa upp i halsen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0