you shimmy shook my bones, leavin' me stranded all in love on my own

nu är jag hemma. efter tre veckors hattande. London, Arvika och Hultsfred. Det har varit grymt roligt men hur mkt jag än avskyr Stockholm och egentligen hela tiden längtar härifrån så är det ju ändå hemma. There's no place like home, just wish that home was somewhere else. Det blev lite intensivt helt enkelt. Och min mage har inte reagerat bra på all stress och dålig mat osv. Så nu mår jag inte tiptop direkt.

Men jag känner mig helt översvämmad av element utifrån som skänker mig.. ja inte glädje men jag har blivit översköljd av bra saker som jag gillar, musik, film, böcker osv. just nu är det tre primära saker som jag verkligen känner en enorm kärlek till:

1. Kings of Leon

detta är en ny förälskelse. det började med att jag inte alls fattade vilka Kings of Leon var eller varför hela världen verkade älska dem. Sen hörde jag Use Somebody på MTV movie awards och sen började jag lyssna på dem smått i London och blev helt kär i ett par låtar. Sen låg jag i tältet och hörde Revelry och då liksom.. trillade verkligen poletten ner. Och sen såg jag och izor dem live på Hultsfred. och då var kärleken irrevocable. <3 Grejen med KoL är att de behöver inte spexa, de behöver inte göra någonting alls på scenen. De behöver bara stå där, rakt upp och ner och Caleb sjunger med en röst som borde kunna lösa världens alla konflikter och sen.. blir allt magiskt.

2. The Killers
Detta är ju inget nytt under solen. Men att höra och se det live är obetalbart och obeskrivligt. Brandon är den finaste finaste blomman som finns i hela världen (eller i vart fall en i den bästa buketten) och GODDAMNIT vad jag skulle vilja plocka honom och lägga honom under huvudkudden!


3. Transformers- Revenge of the fallen
men alltså.. HERREGUD! jag satt typ och skälvde hela tiden. helt stört bra. det går liksom inte att beskriva med ord. Transformers är bara så jävla.. COOLT! Optimus Prime är den coolaste coolaste coolaste som existerar. får jag en son ska han heta Optimus Prime (fanns en tjej på facebook som sa att om X antal gick med i gruppen skulle hon döpa sitt barn till Megatron, det är ju jättejättedumt! Megatron är ju så elak) Nejmen jag har hört att en del säger att Transformers 2 är dålig. och då kan jag bara quota käraste Jens Lekman (med viss modifikation) Du sa att du tyckte Transformers 2 var dålig, och jag fattaaaaa ingenting, för det där är skitsnack och det vet du, Transformers 2 är det vackraste jag sett juu, jag har förlorat mig själv i deeeeen, förlorar jag den så förlorar jag mig  

OKEJ NU SALTAR JAG. men transformers revenge of the fallen är helt jävla OFF THE HOOK!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0