But some things are not forgivable. Deliberate cruelty is not forgivable!

...it is the one unforgivable thing, in my opinion, and the one thing of which I have never, never been guilty.


jag pratar om sylt. och sådant. fast sen så förstår jag inte varför jag pratade om det. för det är ju ganska onödigt. och meningslöst. att prata om olika märken av sylt. det är så svårt bara. att veta hur man ska vara. och vad man ska säga. att göra om. och göra rätt.

idag köpte jag för första gången musik på internet. och inte var det för att jag var rädd för IPRED. det var för att Mumford and Sons är så fina och förtjänar mina pengar. och att deras låtar är svåra att hitta ;) men gossip girl laddade jag ner. hade saknat det, var ett tag sen nu. men sen så mindes jag hur jädra såpigt och happigt och sjappigt det är. man blir alldeles yr. men grejen är ju inte att jag inte bryr mig. utan jag bryr mig för mkt. därför mår jag dåligt. av sådant som ska vara förströelse-underhållning.

vi läste A Streetcar Named Desire i skolan. sen såg jag filmen. den var väldigt väldigt bra, både pjäsen och filmen. jag älskar Stella. Jag älskar hur hon är, jag älskar vad som uppstår mellan henne och Stanley. för mig är hon urbilden av hur en kvinna bör vara. och om det är någon som sett den och inte håller med så orkar jag ändå inte förklara. jag vet bara att jag känner så och varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0