fascinerande man

jag hade ganska mkt roliga kunder på bion idag. Hästen från Andra Avenyn bland annat! Han var lika läskig i verkligheten som i serien. ganska arg liksom. men mest tänker jag på en man som jag nästan blev sådär lite förälskad i. Eller inte förälskad, men en sån där människa som man bara känner... FAN vad jag gillar den här personen. Han kom fram till kassan och pratade i telefon samtidigt, och redan vid första anblicken så kunde man på något sätt reka hans utstrålning supersnabbt. Han var sådär lite.. en karl som verkar ha många järn i elden men som ändå aldrig riktigt tappar kontrollen, utan han verkade så kolugn på något sätt. Som att liksom inte så mkt bekom honom i världen, men inte så att han blev som en sådan där slö person som inte bryr sig, han var bara så cool. Han var inte vidare värst snygg, men välklädd (lite metro/buisnessman typ) och hade en attraktiv utstrålning på något sätt. Han hade liksom ett stoneface, han verkade inte vara en sådan som typ skrattade INNERLIGT eller grät eller nåt.   

Och så sa han typ:Ja tjena! (han pratar alltså i telefon medans vi pratar hela tiden) Rallybrudar!
Jag: en person? bara en? (inte för att det är konstigt att gå på bio ensam utan bara för att förtydliga, det är trots allt inte SÅ många som går själv och han verkade mer vara en som går med sin flickvän eller ett gäng eller så)
Han: (fortfarande involverade i något halvlamt telefonsamtal med någon)  ja asså jag har en massa kompisar så du vet, det är inte det. (och han säger det inte ALLS med någon nervös eller förklarande ton han bara SÄGER.)

Sen kom han tillbaka kanske 10-15 minuter senare och skulle köpa nåt att äta, fortfarande involverad i någon slags "telefonsamtal" så frågar han mig om jag gillar popcorn, jag svarar ja, sen frågar han om inte chips är godare ändå, jag säger: jo kanske jo. så tar han chips. och ska bestämma sig för något att dricka, han ska ta en iste, men då verkar personen i luren säga att det är äckligt. "det är visst äckligt" säger han och tar en cola, betalar och går.

otroligt märkligt och ljuvligt var vad det hela var!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0