it doesn't matter what you say, when you're 15 minutes too late

idag har varit en ganska jobbig dag. missade bion idag, delvis pga min egen slöhet och förvirring som förpestat och försvårat min tillvaro de senaste  veckorna och fått mig att komma försent typ hela tiden, delvis pga SL som är ena jädra idioter, tror att de hade ställt in ett tåg eller dyl pga snön. Sen nån timme innan jag skulle åka till jobbet började jag må illa som fan, fick huvudvärk och blev helt yr, men jag åkte till jobbet ändå, men väl på jobbet kände jag bara att.... nej det här går inte. så jag ringde skiftledaren som blev asarg, vilket iofs är lite förståeligt iom. att det ställer till problem för dem, men jag blev ändå väldigt ledsen och arg, jag kunde ju inte direkt hjälpa att jag mådde otroligt dåligt. och mitt jobb är inte direkt jobbet där man ställer sig om man mår dåligt, är grymt stressigt och risken är stor att man kollapsar etc. Mår lite bättre nu dock! Men på vägen hem tänkte jag ytterligare på min framtid och vad jag egentligen ska göra för att slippa jobba som en slav resten av mitt liv. och eftersom jag bland annat vill skriva så bestämde jag mig att jag måste börja göra det mer disciplinerat. och som en mjukstart satte jag upp som mål att jag måste skriva minst två sidor ikväll på det lilla projekt jag har tänkt påbörja.

ett annat projekt är att jag funderar på att starta en filmblogg vid sidan av den här. så att inte den här blir överbelamrad med filmsnack. lite mindre rörigt liksom. så då kommer jag ha två bloggar med jättefå läsare ist. för bara futtiga en! :D lol.


i framtiden kanske jag kan bli en författarpingla med författarsnygging som livskamrat? Nicole Krauss och Jonathan Safran Foer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0