höjde min kulturella status

Nä! jag satte händerna till sidan, skrynklade ihop min panna och sa till mig själv: This just won't do!

och så gjorde jag ett taffligt försök att korrigera det hela (och så snarkade min katt just till) men hursomhelst så såg jag ju faktiskt Strindberg-dokumentären på SVT tidigare i afton. väldigt trevlig. Fanns bland annat en otroligt vacker bild på Harriet Bosse som jag kände att... den där måste jag bara ha. Och så googlade jag lite och fann den! Tyvärr bara i ganska litet format, men den är vacker som en dag så den duger!
image188

Och sen damer och herrar bestämde jag mig på ett  väldigt bestämt sätt att jag ska börja läsa En Dåres Försvarstal snaraste möjligt, dvs efter att jag läst klart Extremt Högt Otroligt Nära av den underbare Jonathan Safran Foer. Vilket leder mig till nästa steg på min nattliga kulturella kavalkad- jag ska innan John Blunds antågande läsa ett par kapitel i boken.

och sen såg jag faktiskt Närbild med Jonas Karlsson som gäst på SVT:s webbtv. Nåja. kanske inte låter mkt för världen. Men nu kommer jag åtminstonde kunna somna lite godare inatt.

så natti natti, hoppas John Blund strör lagom mkt pulver i era ögon, men inte för mkt för då blire ögonbajs :/


Kommentarer
Postat av: Alex

Jag läste halva extremt högt och otroligt nära sen lade jag ner för jag hatade den där ungen som hade huvudrollen. Efter det testade jag läsa foers första bok som handlade om en judisk by i Ukraina. Den kom jag bara 50 sidor in i.

2008-01-03 @ 19:16:42
Postat av: Någon annan

Jag håller med dig alex du har så rätt. :)

2008-01-04 @ 04:50:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0