I'm on to you!

varför är det nästan alltid bara supersmala ELLER tjocka människor som snackar om att man inte ska försöka bli jättesmal och gå ner i vikt...?

jo.. de tjocka säger det för att "duga som de är", dvs slippa anstränga sig. och de supersmala säger det för att de redan är jättesmala, dvs det blir jättelätt att leka människoälskare som säger att alla är fina och lika mkt värda. samt att jag tror att en del smala vill vara smalast själv så de vill ju inte att alla tjockisar ska gå ner.

det såklart detta inte gäller alla, tror att en del smala är genuint intresserade av att tjejer inte ska ha dåligt självförtroende, och de kanske tycker att alla ska få se ut som de gör. Men samtidigt så kan jag känna att det är jävligt lätt för de och sitta och säga så eftersom de redan är superskinny. och det tycker jag är fjantigt. Jag fattar dessutom inte varför det ska vara acceptabelt att vilja ha typ alla kroppstyper utom just jättesmal, bara för att det råkar vara rådande ideal. Jag är ju medveten om att det finns en problematik iom. ätstörningar etc. Men samtidigt så kan jag tycka det är sjukt att alla som är jättesmala ska bli sedda som att de har ngn sjukdom eller så, för det första finns det folk som är så smala naturligt (men de människorna har redan ganska många röster), sen finns det folk som VILL bli så smala för att det är snyggt, de flesta kläder passar bra etc, om man kan kontrollera det, kan man inte få bli så smal då...?

äh blev lite dravligt. Men jag är bara så trött på alla bloggare som är smala som fan som skriver att det är dåligt när tjejer vill bli smala som fan. det är idioti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0