never let me go

För ett par månader sedan började det dyka upp bilder på tumblr från filmatiseringen av Never let me go, med Keira Knightley, Carey Mulligan och Andrew Garfield, så småningom även i filmtidningar etc och mitt intresse väcktes. Jag fick aldrig någon korrekt uppfattning om vad den handlar om men jag bestämde mig för att jag åtminstonde ville ha läst en bit av boken innan jag såg filmen, helst hela såklart. Så förra veckan beställde jag den och igårkväll började jag läsa, när jag hade läst typ 5 sidor kände jag mig redan relativt skakis och kände på mig att den här boken skulle... göra något med mig, skaka om mig typ. så kom jag på; justdet filmen som kommer, så jag kollar trailern och efter att jag sett trailern smäller jag typ ihop boken och känner att jag aldrig kan se filmen. eller läsa boken. Jag kan verkligen inte beskriva varför jag känner så och jag vet att jag kommer läsa boken (har redan vart och nallat på den lite idag) och jag kommer se filmen och sen kommer jag bli knäpp. och drömma om den. och ha känslan i kroppen hela tiden. och...


FAN VA COOOOOLT det är :O att en bok kan göra det med en. och en film. och SÄRSKILT den magiska kombon- awesome bok, awesome film. det gör så att jag får krupp. Sist jag läst en bok som verkligen NÄSTLADE sig in i mina drömmar var Nyår av Stig Larsson och... ja den gav mig massiva mardrömmar. jag hyser starka misstankar om att Never let me go ska göra samma sak.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0