min gubbcrush 4-ever

Hej hörrni! Nu är jag sugen på att blogga igen så nu ska jag göra det. Vet inte vem som läser min blogg men jag tycker i vart fall att det är kul så nu kör jag igen!

Jag har på senaste tiden utvecklat en ganska så osund besatthet vid Jeff Bridges för att han är världens coolaste och hetaste gubbe <3 och idag var jag på Direkten och lämnade tillbaka förra veckans hyrfilmer, då hade jag lyckats få med två filmer med Jeffan; Open Road och Tideland. Open Road var väl sådär, var nån slags drama om en kille (spelad av Justin Timberlake) som försökte reconnecta med sin alkade far (Jeffan) och så vidare. Den var inte direkt dålig men inte något som heller berörde en på något djupare plan. Tideland däremot var.... en av de läskigaste filmer jag sett, men otroligt jävla bra! I den filmen spelade Jeff en nedknarkad pappa som efter att hans om möjligt ännu mer nerknarkade tjej har dött tar med sig deras gemensamma barn, spelad av läskigt duktiga Jodelle Ferland (hon spelar även ungen i Silent Hill och Bree Tanner i Eclipse) till sin mammas hus långt ute på vischan. Tyvärr så är ju mamman död och borta, huset ser ut som ett kråkslott/sopstation och jeff sätter sig i en stol, tar en överdos och dör deras första kväll där. Så han är mest ett alltmer ruttnande lik i den filmen (inte SÅ sexigt) och resten av filmen får vi följa den alltmer verklighetsfrånvända flickan och hennes fantasier. MYCKET bra film som jag kan rekommendera!



Hur som helst så skulle jag då hyra nya filmer idag och ville helst inte lämna butiken utan minst en med min älskade gubbcrush, hittade ett par stycken som han medverkar i men ingen som kändes hundra procent intressant (förutom att allt med Jeff per definition är intressant), de hade varken Last picture show eller Tron (var sugen på att se en lite yngre Jeff för en gångs skull, men missta mig inte, jag älskar honom hur gammal han än är) så jag blev lite modstulen men sen kom jag på att jag har The Door in the Floor hemma på en bränd dvd från den tiden jag och mor brukade bränna av dvd:er vi hyrde *brottzling* så jag lämnade nöjt butiken med 4 andra filmer, nöjd som en knarkare som vet att den kommer få sin fix <3 JEEFFFFFFF <3 vill bara påpeka att den allra coolaste filmen med Jeff där han är hur sexxxxxxxiiiiiiii som helst fast den kommer från förra året och han är typ 60 nu är Crazy Heart. Den filmen är så satan i gatan bra och jeff äger sönder den så mycket så att det var inte undra på att karln fick en Oscar för den <3





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0