Somersault

En jävligt jävligt bra film som jag såg för nån vecka sen är Somersault. Jag laddade ner den eftersom jag söker med ljus och lykta efter allt som VÄRLDENS SNYGGASTE MAN varit med (Sam Worthington alltså) men filmen var faktiskt riktigt riktigt riktigt bra, och inte enbart för att han var med i den ;)

Det är en australiensisk indie-film som handlar om tonåriga Heidi som rymmer hemifrån för att hon pga sin nyvakna sexualitet och nyfikenhet har råkat hångla med sin mammas pojkvän och i ren skam och desperation rymmer hon och hamnar till slut på turistorten Jindabyne. Där är allt väldigt långsamt och tyst då det är lågsäsong. Hon träffar på Joe, en lokal 20-something som driver omkring lite utan mål och mening när han inte jobbar på familjegården och de två inleder någon slags förhållande. Grymt poetiskt och vackert drama om en tonårig tjejs utveckling.

OCH SAM ÄR SÅ JÄVLA FIN I DEN SÅ ATT JAG VILL DÖDA NÅGON. och dessutom är Abbie Cornish som spelar Heidi så vacker och fin så jag blir galen. <3 DESSUTOM är sexscenerna faktiskt sexiga!! Hör och häpna men det är sant, det händer inte så ofta men i denna filmen är de verkligen det, och inte enbart för att Sam är en del av dem :P




Kommentarer
Postat av: kuzze

hon är så fantastiskt vacker! Älskar henne och förstås Heath Ledger i Candy, har du sett den? puss

2010-04-02 @ 01:13:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0