Rodarte

Jag tänker inte göra om min blogg till en hyllningsblogg över Emma Watson, MEN jag vill ändå ta tillfället i akt och prata lite om hennes Rodarte-klänning som hon bar på en middag tillägnad Rodartes designerduo Kate och Laura Mulleavy. Hon fick vad jag uppfattade det som en hel del kritik i olika "mode"-publikationer (citationstecken nödvändiga eftersom jag främst hänvisar till typ Chic, Sofies Mode osv) och hon hamnade på såna där "sämst klädd i veckan"-listor. Vilket är självklart vansinne eftersom klänningen är fantastisk.

Kate Bosworth har också på sig Rodarte och jag tycker att även hennes klänning är utomordentligt vacker. Jag tycker kanske att Kates klänning är snäppet finare då den är ganska enkel men det är ju trevligt att Emma vågar ta en risk och bär en lite krångligare (iofs tvivelaktigt om den ens är det eftersom det är Rodartes stil) klänning.

Det visade sig vid lite efterforskningar att även en av mina tidigare favoritklänningar som Keira Knightley hade på något event för Atonement är en Rodarte.



OCH jag hittade ytterligare en nästan ÄNNU mer vansinnigt spektakulär blåsa som Keira burit (bonus med Jessica Stam på catwalken)

Finns inte mycket mer att tillägga förutom att Rodarte-duon definitivt tillhör världens toppelit när det gäller att designa klänningar. helt enkelt underbart. nästa gång jag åker till London ska jag kolla in konstverken irl på Harvey Nichols. och då kommer jag antagligen att dö ännu lite mer i hjärtat för att jag aldrig kommer ha råd att köpa en egen.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0