what i did to you was hurtful (hehe)

jag ska inte säga att jag varit RÄDD för Erik Hassle innan men sanningen är inte otroligt långt därifrån. jag är en ganska utseendefixerad människa (men VEM är inte det egentligen, säg mej det ni) så jag har helt enkelt undvikit att lyssna på hans musik för jag har tänkt: någon som ser ut sådär, hur kan det låta?!


så är han liksom otroligt bra. hans skiva är helt perfekt skiva att ha på repeat i bakgrunden när jag pysslar med olika saker. den är svängig och har en hel del fina strofer rent textmässigt. och hans röst är mysig också, lite boyband med indie-twist eller dyl.

detta är alltså ett sådant tillfälle när jag ska lära mig av mina misstag och inse att man inte SKA DÖMA BOKEN EFTER OMSLAGET. för även om folk ser väldigt väldigt konstiga ut ( i princip fula men med en "poppisavoutgrundliganledningsöderkille-thing going on) så KAN de göra bra musik.




det var detta jag såg på världens barn-galan som fick mig att liksom.. ens våga kolla skivan på spotify (ser framför mig hur massor med medelålders kvinnor som tittade på galan blev helt tjära i honom och typ: åh vilken begåvad ung man, måste köpa hans skiva imorgon på åhléns, bra för honom, då behöver han inte oroa sig för att inte försörja sig på musiken, slutsats= medelålders fanz e bra. hrm ja bara parentes) men serri LYSSNA på låten.. och höj ljudet för det var lågt i videon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0