the beauty of thy love

nämen nu är jag väldans glad för jag ramlade över soundtracket till Atonement på Spotify. och ni vet väl att Atonement garanterat är en av de 10 bästa filmerna som någonsin gjorts? och soundtracket till Atonement skulle jag nästan vilja påstå är (iaf enligt mig) DET bästa soundtracket som någonsin skrivits. jag skulle förgås om jag aldrig mer fick se den, jag behöver den filmen. och det här är den finaste biten på skivan, den scenen i filmen är för övrigt helt sjuk (flera minuter lång panoreringsscen över en strand i frankrike FYLLD med soldater, hästar, båtar och massa annat utan ETT ENDA KLIPP?! kan ni förstå! Joe Wright han är ju helt knäpp på ett bra sätt <3 )



jag har faktiskt filat på en (bara för intressets skull, jag vet att det inte kommer hända :P) lista med 10 filmer om jag nu var tvungen att bara se 10 filmer för resten av livet. det är väldigt svårt. men ett utkast är:

Atonement (Joe Wright)
Pride and Prejudice (Joe Wright)
Twilight (Catherine Hardwicke)
La mala educación (Pedro Almodóvar)
300 (Zack Snyder)
Billy Elliot (Stephen Daldry)
A guide to recognizing your saints (Dito Montiel)
Elvira Madigan (Bo Widerberg)
Farväl Falkenberg (Jesper Ganslandt)
8 ½ (Federico Fellini)

det finns ju såklart säkert.. 40 filmer till jag skulle på riktigt må dåligt för och sörja att jag aldrig mer fick se och sedan ytterligare kanske 100-nånting jag då och då skulle tänka på, att jag skulle vilja se om. vilken sabla tur då att jag antagligen kommer få kolla på exakt vilka filmer jag vill resten av livet!! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0