joe

den uppmärksamme lade märke till att den enda regissören som hade två filmer på min absoluta måste-lista är Joe Wright. och än mer fascinerande är att de två filmerna verkligen är två st som jag är helt hundra säker på att jag inte skulle klara mig utan att se. joe wright är liksom.. ja jag ANTAR att han är ett geni. men han har bara gjort en till film efter dessa två och den har jag inte sett än. Den heter The Soloist och handlar om en uteliggare som spelar bra musik typ (well är så att säga inte SÅ pepp på den som hans tidigare). men jag kommer ju garanterat att se den för att ja.. det är JOE <3

men jag satt och gjorde lite efterforskningar på imdb och ser att hans nästa projekt är ju My Fair Lady, det läste jag om i DN och blev ganska pepp eftersom Keira spelar Eliza. det verkar dock inte vara hundra procent att det faktiskt är joe som ska regissera den men vi får se! Men efter det återvänder han till "the british experience" enligt wiki ;) han ska nämligen regissera en film som heter Indian Summer och som på imdb har en väldans kort plot description än så länge: A British Lord and his beautiful wife are sent to India in 1947 to oversee the handover of power men gud så tjusigt det låter! :D ser fram emot det.

förut var Joe Wright tillsammans med Rosamund Pike. jag tycker de var ett jättefint par. bara så ni vet liksom....

 



om jag skulle få träffa joe så skulle jag svimma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0