space: the final frontier

såg star trek för antagligen sista gången på bio tidigare i afton. det är något väldigt härligt med den filmen. jag gråter alltid lite grann i första scenen, vet inte varför den är så himla rörande den bara är det. idag var det ännu mer än de tre ggr jag sett den innan, jag vet inte.. det är bara så sorgligt och fint.

ps. jag älskar Spock  .ds

ps2. men om en person var som Spock i verkligheten skulle jag bli galen på honom efter 2 minuter .ds



Leonard 'Bones' McCoy
: Permission to speak freely, sir?
Spock: I welcome it.
Leonard 'Bones' McCoy: Do you? OK, then. Are you out of your Vulcan mind? Are you making a logical choice, sending Kirk away? Probably. But, the right one? You know, back home we have a saying: "If you wanna ride in the Kentucky Derby, you don't leave your prized stallion in the stable."
Spock: A curious metaphor, doctor, as a stallion must first be broken before it can reach its potential.
Leonard 'Bones' McCoy: My God, man, you could at least *act* like it was a hard decision...
Spock: I intend to assist in the effort to reestablish communication with Starfleet. However, if crew morale is better served by my roaming the halls weeping, I will gladly defer to your medical expertise. Excuse me.



Kommentarer
Postat av: Palmira

Såg den idag för första gången. Alldeles för sent, kommer ju typ inte hinna se den ngt mer. Fan. Den var helt fantastisk, och Spock är underbar!

2009-07-09 @ 02:47:08
URL: http://palmiraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0