2008

Årets bästa nykomlingar- jag skapade ju den här kategorin förra året för att få skriva om Boris och Ralf och nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva här. Noah and the whale kanske! :D
Årets förändring- måste säga att 2008 inte alls varit ett omvälvande år på något sätt. Men årets förändring borde ju vara att jag och mamma bytte rum.
Årets vackraste-  Edward Cullen och Bella Swan. I do not need to speak further about it.


Årets hetaste
-  Chuck Bartholomew Bass, aka. Ed Westwick. Har fantiserat oräkneliga gånger om att bli besudlad av honom.

Årets smeknamn- Izor= gladiatorversionen av Isa, fucking awesome! :D
Årets skiva- Markusevangeliet- Mackan Krunegård
Årets låt Dött lopp mellan Jag är en vampyr av Markus Krunegård och Partyhästen av.. ja.. ett geni!
Årets musikvideo- Two doors down av Mystery Jets passar året då jag upptäckte att jag visst var kär i åttitalet, den är så underbart fin och rolig.


 
Årets film-  Det kom många härliga filmer i år; Mamma Mia, Sex and the city m fl. men den som ändå sticker ut mest är Twilight.
Årets svenska film- Ping-Pong Kingen eller Låt den rätte komma in, lika fina och vemodiga båda två.
Årets tv-serie- Gossip Girl. Även om den dekat ner sig lite så är den ju fortfarande Gossip Girl!

Årets bästa läsupplevelse- Twilight eller We have always lived in the castle.
Årets tidning- det finns ju så många men i år har jag blivit riktigt fäst vid Vogue UK.
Årets quote- göh. Går ju inte att komma på såhär på rak arm. Finns säkert massor med bra quotes.
Årets tårar-  de fälldes i ett pettsonaktigt tält på emmaboda över en viss pojke. Och det slutade (eller ja det gjorde det ju inte, men för tillfället) med att tre av mina finaste vänner (izor, schen och muddi) tröstade mig så himla bra och tom drog in Woodstock i tältet så vi alla kunde våldta honom. Så himla fint <3

Årets WTF?!- det cirkulerar kring en viss person. Han är väldigt WTF?! överhuvudtaget.
Årets dröm- nämen gud vad lam kategori egentligen. Den hoppar jag över.
Årets HURKANDETVARASÅHÄRVACKERT-CHOCK- London <3
Årets upptäcka något helt nytt- BLADE RUNNER! Mor min har alltid tjatat om den filmen och för bra många år sen såg vi den och jag tyckte den var supertråkig, men i år såg vi den på bio när de visade den på Victoria och HUJEDAMIG så bra den är! :D
Årets bästa festivalbesökare- Vi gjorde MÅNGA fina bekantskaper på festival i år: Skånepågarna, nina från kina, Dront  mfl.
Årets sämsta festivalbesökare- metalcampet på emmaboda. Jävligt roliga killar, verkligen. Jag tror alla som bodde i närheten kan skriva under på att det är hur mysigt som helst att bli väckt, bakis och eländig av nån härlig metalsång!
Årets namn- Blake och Dora är mina nya favoritnamn. Flyttar jag till England ska jag fan byta namn till either of them.
Årets bandnamn- Those dancing days. Som också är ett av årets band as hell ^^
Årets utekväll- det var när vi var på Ace i juli, precis innan emmaboda, för då var typ alla mina finaste vänner där och vi alla var så svettiga och jävliga och dansade som fan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0