but you're the apple of my eye anyway

Förutom att äpplen är bland det finaste och godaste jag vet så figurerar de också titt som tätt överallt. Tex så är det ett äpple på framsidan till Twilight som jag äntligen börjat läsa (mer om den i senare inlägg), men äpplen verkar också vara ett ständigt upphov till irritation hos folk. Min mor tex. hon blir alltid väldigt irriterad när jag äter äpple om vi kollar film eller så. Och idag när jag simultant tryckte i mig en McChicken och lite förstrött satt och bläddrade i en gammal metro i lunchrummet så hittade jag en väldigt engagerande insändare från en man som valde att underteckna sitt samhällsuppror med Äppeltrött. Här följer insändaren i sin helhet:

Smacka på era äpplen när ingen ser er, tack
Ofta ser man kvinnor frenetiskt tuggande på äpplen i bussar och tunnelbana och ibland även på gator och trottoarer.Jag har inget emot att ni tuggar på äpplen och vet själv att det är nyttigt att äta ett äpple om dagen. Häromdagen satt jag bredvid en kvinna på bussen som tuggade och smackade frenetiskt på äpplet, och det verkade somhon aldrig hade tuggat och smackat klart, saften och kladdet rann till och med ner på hennes kläder. Det var som om hon stöddigt skulle visa att hon minsann åt nyttigt. Snälla, ni som äter äpplen och tuggar så högt att saften rinner ur munnen, varför kan ni inte äta äpplet innan ni går ut?
                                          
Äppeltrött


kommentarer blir ju på något sätt överflödiga. Men jag säger som Carrie brukar: I couldn't help at wonder: VAD ÄR DENNA ÄPPELTRÖTT FÖR SORTS MÄNNISKA?

man kanske inte hinner äta äpplet innan man ska gå ut. man kanske inte ens har ett äpple innan man går ut.
äpplen <3 jag älskar er mindre än tre! (men inte er gulingar, ni är konstiga och har äcklig konsistens. usch på er.) men ni röda och glansiga fyllda med vitt eller gult kött, helst saftigt och rinnig och sött. eller ni gröningar! så sura och goda. det låter så fint när man tuggar på er. jag tar åt mig personligen och å fina vackra goda söta äpplenas vägnar. DU HAR FEL MR ÄPPELTRÖTT! man kan aldrig i detta liv tröttna på denna ljuva paradisets frukt.



Kommentarer
Postat av: Jonas

=D

2008-11-28 @ 01:27:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0