min alldeles egna hälsocoach

Igår när vi skulle hem från Babas och gick in på 7-eleven och skulle köpa ngt att äta drabbades jag av ett oväntat hälsoryck och bestämde mig för att äta äpplen och dylikt ist för onyttigheter. Där jag som bäst står och väljer bland de granna äpplena kommer det fram en trevlig pojk och upplyser mig vänligt om att jag minsann "är värd ett äpple till". Han insisterade på att hjälpa mig att hitta passande produkter för mitt hälsobehov och försökte bland annat pracka på mig en liter mjölk, men jag upplyste honom om att jag omöjligt kunde dricka en liter mjölk men köpte iaf en liten flaska lättmjölk. Han var väldigt hjälpsam. Det slutade med två äpplen, en flaska mjölk och en flaska Evian. Sen att jag åt en halv foccaccia när jag och Emma väntade på den andra nattbussen hem är en helt annan historia....



och sen att jag åt en pizza idag är en HEEEEELT annan historia.



"Du är värd ett äpple till. Du är VÄRD det, du har varit på Babas ikväll eller hur?! Då har du hoppat och dansat, du är värd ett äpple till. Du är det."

image405

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0