I'm a Cat-person!

Det finns musik som jag fått från mamma, musik som jag älskar för att jag lyssnat på den sen jag var liten; David Bowie, T-rex, Massive Attack (mammas all time städmusik). Och så finns det den finaste av de alla: Cat Stevens. Mamma lyssnade jättemycket på Cat Stevens förut och jag har alltid tyckt om hans röst och hans låtar. Men sen så gick det några år när jag nästan aldrig lyssnade på Cat, inte förrän jag såg Skins i höstas och Sid och company brände av Wild World- DÅ jävlar. Då började jag så smått lyssna på Cat Stevens igen och i förra veckan insåg jag till fullo hur otroligt mycket jag tycker om Cat Stevens. Han är en sådan där artist som får andra artiser att blekna i jämförelse, för hans röst, hans texter, hans musikalitet och närvaro är så bländande så att så fort man lägger sig i sängen och sätter på Mp3:n så existerar inget annat. Bara Cat.

det finns ingen som han

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0