NU!

Har jag dragit arslet ur vagn och försökt sammanställa en liten lista över det sämsta året någonsin- 2007. Jag insåg under researcharbetet i dagböcker och fotomappar att det är svårt att få med exakt allt, så det blir bara lite här nu! Ta det för vad det är, men 2007.. nä det var inget fint år alls.

Here it goes!

Årets bästa nykomlingar- Tveklöst Ralf och Boris! Sköna kissekats!
Årets förändring- att jag faktiskt äntligen börjat gå ner i vikt. Beach 2008 liksom!
Årets vackraste-  Gabe Nevins som Alex i Paranoid Park. gasp.
image196
Årets hetaste- Gerry Butler i krigsmundering. Give me a napkin so I can dry off my seat please?
Årets smeknamn- Rosie-Roo! thanx Isa för den fina! http://ikses.blogg.se
Årets skiva- Finns ju så många... Men för mig var det nog Mika- Life in Cartoon Motion som mest..andas hela 2007 för mig.
Årets låt Grace Kelly av Mika är ju iaf en låt man för alltid kommer förknippa med 2007
Årets musikvideo- Golden Skans med The Klaxons. NME korade denna till bästa video och jag är SÅ benägen att hålla med. Underbart vacker låt, och en utomjordiskt fin video!
Årets film- Paranoid Park. tveklöst.
Årets svenska film- Ett öga rött. damn fine!
Årets tv-serie- Dött lopp mellan Skins och Gossip Girl
Årets bästa läsupplevelse- Doktor Glas- Hjalmar Söderberg
Årets tidning- Modette. forever missed.
Årets quote- Efter en tid på mötesplatsen där jag börjat prata med en enda vettig människa yttrar han de bevingade orden: "Mötesplatsen är en samlingsplats för enfaldiga". Tack för den Samuel och.. akta er för Mötesplatsen.se allesammans!
Årets tårar- Min fars begravning naturlisch. 
Årets WTF?!-
MWHAHAA. jag och mor tatuerar oss på Teneriffa. Vilket vi inte borde gjort. smärta. blod. fula tatueringar. men snygg var han, tatueraren- Rico! lol. 
Årets dröm- mhm.. jo. ja.. det var nog den här med Tomas Bodström...?
Årets HURKANDETVARASÅHÄRVACKERT-CHOCK- Alphonse Mucha-utställning på Dansmuseet. Tror att det var mitt livs största estetiska upplevelse.
Årets upptäcka något helt nytt- Jussi Björling. Efter att ha läst Yrsta Stenius utmärkta personliga biografi "Tills vingen brister" blev Jussi ngt stort för mig, innan var han bara "ngnkonstigoperagubbesommorfargillade". Jussi= tha man!
Årets bästa festivalbesökare- MUDDI! favourite-boy! vaddårå?! 
Årets sämsta festivalbesökare-
SkäggDrägget som inte gick att diskutera med. Han påpekade bland annat för mig att jag genom att säga att jag är kristen stödjer allt som någonsin begåtts i kristendomens namn. Han hade också haft sex för SISTA gången berättade han, det var två år sedan eller något. och sen berättade han MASSOR mer. han gav sig aldrig. hoppas han aldrig kommer tillbaka till Emmaboda. Han är inte värdig.
Årets namn- Dakota. som alltid. eller Alabama. Fining-namn!
Årets bandnamn- www.myspace.com/joeleanandthejingjangjong
Årets utekväll
- Detta är en luris! Jag, Isa, Jenny och Vodlex på Ace i våras typ. Det hände inte så mkt direkt skoj på själva utestället förutom att Alex skålade med Jenny så glaset gick sönder :D Och att vi precis innan vi skulle gå blev dräggfulla typ allihopa, så när Isa är på toaletten innan vi ska gå sitter vi och degar som fan vid ett bord och en asgnällig vakt kommer fram och typ: bla bla bla. och då svarar jag smart nog typ: KILLEN!! KILLEN! VI VÄNTAR BARA PÅ VÅR KOMPIS SEN SKA VI ÄNDÅ GÅ, OKEJ?! då blev han arg. sen gick vi. och nu.. det är nu det blir kul. "RING MIG!!!!" superfulla på kebabstället. äter. kommer hem till Jenny, ramlar ihop i en hög i hallen som fjortisar framför Jennys brorsa med vänner som är helnyktra och spelar tv-spel typ. Sen.. ja. sen ballar det ur ännu mer. Skrålar Bohemian Rhapsody osv. LOL. sjukaste.. utekvällen som inte ens var en rolig utekväll. Lite tangering på förra årets "Vi ska bara ta några öl, fast vänta vi delade på en flaska vodka i Bågen istället och kräks på Donken och sen går hem och träffar Calle från Las Palmas på bussen". Wunderbar!
image197image198image199

Årets dansmove- Det stod Jonas för. Man ser inte riktigt storheten såhär i statisk bild. Men jag kan intyga att det är... bortom denna värld! Så fint är detta danssteg som dessutom kan utföras både sittande och stående. (Det coola med Jonas är att han SAMMA kväll på Ace inte bara lärde oss detta... unika dansmove utan också lärde oss en slags... gest med vilken man bland annat kan söka kontakt med nya människor. "OMGTHEFACE" heter den! Tack för allt detta Jonas! (här fanns bildbevis med Jonas var för paranoid för att visa sig på min... otroligt stora blogg... tangerar väl ändå en... 8 läsare om dagen liksom! men isa får rita movet i paint istället.)


Kommentarer
Postat av: Alexander aka Muddi

LOVE it or HATE it säger jag!

2008-01-07 @ 06:00:01
URL: http://myspace.com/FABZswe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0