grejen med 'Summer of 69'

Fy fan vad jag älskar den låten. 'Summer of 69' med Bryan Adams. Jag tror att alla innerst inne älskar den låten, sen finns det de som inte vågar stå för det, de som säger att de kanske bara gillar den på fest osv. Men jag älskar den! Det är en av de absolut finaste låtarna jag vet. Den är sorglig, vacker och skön. Jag såg på Videokväll hos Luuk med Fredrik Wikingsson och han sa en så jävla bra grej som jag bara måste quota ang just den låten:

" Hade han ändrat några rader där hade Springsteen lika gärna kunnat skriva den"

så jävla rätt. 'Summer of 69' andas verkligen Springsteen, amerika, svettiga sommardagar, men framförallt den där känslan, den där allra mest bitterljuva känslan av nostalgi. Det där som var men aldrig mer kommer bli. Borta för alltid och i glömskans skimmer döljs allt det som var dåligt och man minns bara det allra finaste. Det är därför nuet (enligt mig) aldrig kan mäta sig med det som varit.

FY. FAN. VILKEN. JÄVLA. BRA. LÅT! <3

Kommentarer
Postat av: Kajsa

För det första; tack för dina långa och väldigt välskrivna och läsvärda kommentar på min blogg igår, eller idag?, om konsumtion och särskilt då lyxkonsumtion. Verkligen väldigt intressant att läsa!
Jag förstår vad du menar och håller helt klart med om att det är okej att köpa dyrare saker, men till en viss GRÄNS. En väska är fortfarande bara en väska och ett bruksföremål. Men sparar man och satsar helhjärtat på en specifik väska som man verkligen vill ha och köper den för tt använda i flera år kan jag på alla sätt tycka är okej då jag själv också skulle kunna göra så. Men att handla väskor för att inneha dem som statussymboler och som en sorts väg till lycka för att det bereder en den ultimata glädjeruset att köpa tycker jag är fel. Man ska inte som 16-17-18 åring tycker jag personligen ha en väsksamling för 10 000 kronor. Det ger en skev bild av verkligheten och är inte sunt i mina ögon. Men att däremot vilja satsa på en väska med kvaliteé, som man kan bära i många många år oberoende av trender är en annan sak. Så ja, det är okej att köpa lyxväskor, men det ska vara av rätt skäl så att säga. En väska är en väska är en väska så att säga.

2008-01-10 @ 20:57:38
URL: http://aenigma.blogg.se
Postat av: Wennberg

Håller med om låten, egentligen! Men tyvärr har den spelats på vissa uteställen i stockholm jag helst inte vill erkänna att jag varit på, där jobbiga, överförfriskade fjortisar skuttat runt och gjort tillvaron outhärdlig. Och den associationen har på något outgrundligt sätt förstört låten en smula för mig.

2008-01-10 @ 21:25:08
URL: http://wenn.blogg.se
Postat av: Wennberg

Absolut, men å andra sidan kanske man får skylla sig själv om man en gång satt sin fot på Viper Room eller dylikt...som tur är har man slutat med sånt nu, men såren inombords kommer aldrig riktigt läka...;)

2008-01-10 @ 21:49:39
URL: http://wenn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0