Ropen skalla, 100 mbit åt alla!

har lite rast på jobbet så jag satte mig på bibblan vid en av datorerna. men nu tänker jag efter 10 min harvande gå härifrån. Får sätta mig och läsa fastän jag har helt ont i huvudet för detta går bara inte, av två anledningar:

1. Man vill inte att folk ska tro att man är en sån där läbbig typ som inte har dator och internet hemma..... ve och fasa!

2. De här jävla fittdatorerna är så långsamma och värdelösa att det inte finns ngn mening med att spendera tid här. Jag skulle logga in på SF:s hemsida men det gick liksom inte, för den hade lite för avancerat upplägg för det här 0.000000008 mbits internetet de har..... Det finns faktiskt få saker som irriterar mig mer än långsamma datorer, datorer finns liksom för att saker ska gå snabbare, om det ska ta 32435 timmar att få fram lite info på nätet kan jag lika gärna kick it oldschool och gå och kolla upp i en bok. Det fascinerar mig att människor har långsamma internetuppkopplingar när det FINNS snabba, varför väljer man då en lååångsam bara för att det är lite billigare? Det verkar så lönlöst på nåt sätt. 100mbit annars kan det egentligen lika gärna vara! Eller okej 24 kan vara acceptabelt, but once you go 100mbit fiberkabel- you never wanna go back! Hursomhelst har också min dator börjar sacka ner som fan (tänkte skriva saggat, men det betyder ju tydligen nåt helt annat har jag lärt mig i sommar), och jag tror att jag måste överväga att börja spara till en ny, tror den är utom räddning snart.

ja helt plötsligt blev detta nåt jävla intranäts-nörd-inlägg. men skit i det.

Kommentarer
Postat av: Anonym

BRY DEJ EJ!



vår favvo har uppdaterat sin bdb ;)

2008-08-19 @ 15:23:10
URL: http://iamblue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0