I will have to tell you- you have bewitched me, body and soul.

Jag har aldrig tidigare blivit lika kär i en karaktär i en film som jag blev i Mr Darcy när jag såg Pride and Prejudice (den nya versionen av Joe Wright). Matthew McFayden är så in i helvete jävla bra i den rollen så det går inte att beskriva med ord. Mr Darcy är allt vad en man ska vara. Han är så perfekt så att man verkligen BLIR KÄR i en fiktiv karaktär. Jag älskar hans kärvhet, hur arg och sur han verkar hela tiden bara för att sedan när tillfället är rätt verkligen öppna upp sig totalt. Jag älskar hur väl han alltid talar och för sig, jag älskar hur han tittar på Lizzie Bennet (som man förresten också blir kär i), jag älskar vilken god och lojal kamrat han är. Lizzies och Mr Darcys kärlekshistoria är den bästa av de alla, den som griper tag i mig mest, som får mig att önska att jag var en del av någonting liknande.


Kommentarer
Postat av: Linnéa

fin film det där! åh, den sista bilden är så underbar!

2008-08-23 @ 22:49:39
URL: http://linneahansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0