"jag har tillhört en annan man medan du varit borta"

igår när jag och Jenny var på teatern satt det en man bredvid mig som luktade ganska mycket alkohol. Han verkade lite förvirrad och ensam. När det hade gått fem minuter av andra akten så reste han sig upp och gick, så diskret som det var möjligt, ut. Han gick under den scenen när Arvid får ett brev av Lydia där hon berättar att hon har tillhört en annan man medan han var borta på sommaren. Arvid läser brevet om och om igen, och för varje gång han upprepar frasen: JAG HAR TILLHÖRT EN ANNAN MAN MEDAN DU VARIT BORTA, så höjer han rösten och hans hjärtslag dunkar högt högt i hela salongen. då gick han den mannen.


han kanske också hade en Lydia en gång. som tillhörde en annan man. när han var borta.

image471
och det hade nog Hjalmar Söderberg också. jag tror bestämt att hon hette Maria von Platen. Och både Gertrud och Lydia Stille bär hennes drag och i Söderbergs drama och roman ekar visst fortfarande det som skedde mellan honom och Maria. Han hade så sorgsna ögon sade Bella om Hjalmar. det hade han sannerligen.

Kommentarer
Postat av: Joakim Forsberg

Vad sägs som en blogg där humor blandas med nöje, musik, sport, nyheter och en smutta allvar?

Tycker du det låter intressant så bör du såsom många andra kika in hos min blogg du med :)

2008-04-29 @ 01:05:09
URL: http://joakimforsberg.blogg.se
Postat av: Sandra - mamma sen 15

Åh vilken härlig blogg! Jag har lusläst nästintill alla inlägg och är verkligen imponerad. Du skriver så personligt. Hit återkommer jag!

2008-04-29 @ 10:55:49
URL: http://fryc.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0