if you leave me, I'll kill you, and then I'll kill myself

Såg nyss My Summer of Love http://www.imdb.com/title/tt0382189/ , en ganska speciell film som jag bara hux flux läste om någonstans och kom på att jag var tvungen att se. Vilket jag är glad att jag gjorde, då den var otroligt bra. Den handlar om Mona som bor i en liten, tråkig stad på den engelska landsbygden. En dag träffar hon Tamsin, en tjej som är allt som hon inte är- välutbildad, förfinad, rik osv. Tamsin bor i staden på somrarna och hon och Mona börjar hänga. Deras vänskap utvecklas snabbt till något mer och de inleder en kärleksrelation. Filmen cirkulerar kring deras kärlek, samt Monas relation med sin bror, som nyligen blivit frälst och lämnat sitt "dåliga" jag bakom sig, gjort om deras bar (som de driver själva, båda föräldrarna är borta) till en kristen möteslokal. Mona har problem med sin "nya" brors leverne och de hamnar i konflikt. den var bara så fin. se den.

image418image419

dessutom spelar en av mina favoritskådisar Monas bror- Paddy Considine http://www.imdb.com/name/nm0175916/ . Han är riktigt jävla bra, det är något hypnotiserande med hans sätt. I alla filmer jag sett honom i har han spelat ngn typ av inbunden och lite läbbig karaktär, han är grymt cool!
image420
(bild från Dead Mans Shoes http://www.imdb.com/title/tt0419677/ , en suverän film av Shane Meadows, som gjorde This is England. Se den med.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0