festival me!

Imorgon ska jag verkligen upp halv sju. Det är ofattbart... Men det ska bli lite spännande också, att komma igång med nya jobbet och börja leva lite normalt efter ett års total slacker-tillvaro. Men jag kommer sakna att få sova tills man är pigg varje dag. Men hur som helst är jag både rädd och taggad inför imorgon. Sitter här och dricker mitt nya te som heter Kvällsro. Det luktar som sådana där lavendel-lukt-grejer man gjorde i syslöjden när man var för lat för att göra något annat. Man ska tydligen bli trött av det. Kan jag behöva för jag sov till ett idag och jag hoppas på att somna senast tolv.

Festivalsuget har växt sig om möjligt starkare idag. Jag gick ute tidigare i afton och det var lite sommarfeeling på ngt sätt. Och jag insåg att jag till och med saknar allt som är dåligt med festival. Så mycket älskar jag festival. Jag kan vakna mitt i natten i ett kallt tält, må helt illa och tänka: VARFÖR är jag här?! JAG VILL HEM. sen vaknar man lite senare och tältet är som en bastu, man kastar av sig alla tjocka tröjor man har på sig och ligger och lider ytterligare. Men sen vaknar man. Och känner lukten i tältet, lite tjock, fuktig luft, som luktar lite äckligt, men också gott på samma gång. Man går in till centrum och köper käk. Man knäcker första cidern. Och sen blir det bara bättre och bättre. ÅHHHHHHHHHHHHH VAD JAG LÄNGTAR.

GE MIG ÄCKLIGA BAJAMAJOR
GE MIG BAKFYLLESPYOR PÅ MORGONEN
GE MIG EN ARM SOM LUKTAR SÅ ILLA SÅ MAN TROR ATT MAN VILL HUGGA AV DEN FRÅN KROPPEN
GE MIG ETT HÅRT LIGGUNDERLAG
GE MIG SVINKALLA NÄTTER
GE MIG MYGGBETT ÖVER HELA KROPPEN
image424

BARA JAG OCKSÅ FÅR:
EN CIDER KYLD I EN PLASTHINK MED VATTEN
VAKNA UPP PÅ MORGONEN BREDVID MINA KÄRA KOMPISAR OCH SKRATTA ÅT ALLT SOM HÄNT OCH TITTA PÅ VARANDRA OCH SÄGA ATT " DU SER UT SOM ETT MONSTER"
FINA POP-POJKAR
HÖRA LJUVLIG MUSIK
EUFORI


jag längtar så jag går sönder. 67 dagar kvar till första festivalen. det är egentligen ingenting. men alldeles för långt.

image425image426image427image428image429

Kommentarer
Postat av: Jonas

Ah festival. Ett utmärkt exempel på implicit whiteness.

2008-04-06 @ 23:59:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0