ogenomtänkt + filmfestivalens första film för min del :)

Jag tycker bara det här är otroligt ogenomtänkt. Och jag tycker inte om när saker och ting är ogenomtänkta!! Det gillar jag inte alls :(

image109


Såg första filmfestivalfilmen idag också, skulle sett två, men lyckades (otroligt nog) försova mig och missade den första jag skulle sett, Antonio Banderas 'Summer Rain' som verkar sjukt grym, men jag ska se den på söndag istället, eftersom Alex skickade 'Mishima- a life in four chapters' som jag egentligen skulle se då. Men iaf så såg jag och Isa 'Once' idag. Och den var väldans fin. Trevlig, gullig och otroligt bra musik, har lyssnat lite på The Frames innan, men kommer lyssna ännu mer nu (sångaren i The Frames spelar den manliga huvudrollen och mkt av den musik han och kvinnan spelar i filmen är The Frames musik). Såg trailer för filmen för över ett halvår sen på www.apple.com/trailers så det var grymt att få se filmen äntligen. Nu kan jag bara inte bärga mig tills jag ska få se 'Control' av Corbijn nästa lördag, det kommer bli så jävla fantastiskt. Här kan ni kolla in en underbar trailer som kommer få erat armhår att resa sig och erat hjärta att skaka. typ! ;) http://momentum.control.substance001.com/Main.html

image110
En bild från 'Once' som handlar om en ensam man som bland annat spelar gitarr och sjunger fina låtar på gatan. Sen träffar han en kvinna som också tycker om musik. Så börjar de jamma lite tillsammans och spelar in en demo osv. Som sagt: grym musik och allmänt cosy. Lite hemmainspelningsvarning på själva filmarbetet, men det gör inte så mkt då berättelsen i sig har en sådan själ. Någonting, som jag dock inte kan sätta fingret på saknas. Men fin är den!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0