el *yelp*

nu blev jag rädd. jag ligger och kan inte sova pga mensvärk och annat otyg och så skulle jag rätta till en sladdosa, en sån gammal jävel, ojordad, som ligger på golvet i vilken både min datorladdare och mobilladdare sitter i. Och vad som händer är att jag typ vänder på den för den ligger på högkant pga av att macbookladdaren är tung och sitter direkt i, och så trycker jag till iphoneladdaren för att försäkra mig om att den satt i, så bara small det till och det kom ut en gnista och började lukta liksom.. bränd el.

nu kan jag ju verkligen inte sova. hela mitt rum kommer brinna upp.

jag är jätterädd för elektricitet, det är nog det närmsta jag kommer en fobi, jag menar jag är ju inte paniskt rädd inför att hålla på med el och jag kan ju byta lampa och propp och sånt men det är med en enormt obehag och jag nojar nog mer än nödvändigt om det, även om jag vill påpeka att elektricitet faktiskt KAN vara farligt om man inte hanterar det rätt så jag menar jag är ju inte helt ute och cyklar...

en sak som dock är väldigt fascinerande är om man en blixt slår ner i en kan man få sånt här efteråt:

jag läste om det någonstans men kommer inte ihåg vad det hette, men som synes ser det ut som ett träd på kroppen, men är antagligen något med att blodomloppet reagerar på elekticiteten etc. Fortfarande inte värt att få en blixt i sig dock även om man får en cool naturlig tatuering typ.. fy faaaaan vad det måste vara läskigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0