BOKslut

imorgon ska jag läsa. i flera timmar. vill läsa nu men har för ont i huvudet och är alldeles trött. och även om jag egentligen bara skulle kunna gå och lägga mig och somna gott på cirkus 4 minuter så vill jag skriva en boklista, på de böcker jag läst det senaste året. minns att jag gjorde det ngn gång förut på bloggen. men här kommer en ny. Vad jag läst september 2007-september 2008:

Drömberättelse- Arthur Schnitzler
Om kärlek- Alain de Botton
Alexander den Store- Bengt Liljegren (fakta)
Claires leende- Eva Ström
De långas sammansvärjning, undersökande modereportage- Susanne Pagold
Statusstress- Alain de Botton
Singel på Manhattan- Eva Wisten ("fakta")
Fjärilen i glaskupan- Jean-Dominique Bauby
Kan du inte bara vara pinsamt tyst- Tomas Kindenberg
Dramatik (Gertrud, Aftonstjärnan, Ödestimmen)- Hjalmar Söderberg <3
Kök- Banana Yoshimoto
På Chesil beach- Ian McEwan
Tills vingen brister, en bok om Jussi Björling- Yrsta Stenius
Konkurrens till döds- Michel Houllebecq
Det andra målet- Jonas Karlsson (noveller)
Två nötcreme och en moviebox- Filip Hammar och Fredrik Wikingsson
Extremt högt & Otroligt nära- Jonathan Safran Foer
Försoning- Ian McEwan
Den allvarsamma leken- Hjalmar Söderberg
Beröring långt ifrån- Deborah Curtis (biografi över Ian Curtis)
Den sista myten- Sigge Eklund
Ladies- Mara Lee
Dagmar- Oscar Danielson
Kärlekens Historia- Nicole Krauss
Ett liv på egna villkor, om Maria von Platen- Kurt Mälarstedt
Vad gör alla super-okända människor hela dagarna?- Fredrik Lindström
Maskrosbollen- Göran Tunström
Vildängel- Lina Forss
Hallonbäcken- Lina Forss
We have always lived in the castle- Shirley Jackson
A guide to recognizing your saints- Dito Montiel
Bokstavligt talat, samtal i stan- Cornelia Waldersten
Vad skulle man vara rädd för om man inte läste kvällstidningarna?- Marie Carlsson (kåserisamling)
Bantningsbluffen, hur du undviker den och designar din egen diet- Anna-Britta Ståhl
Obeslut- Benjamin Kunkel
Dag- Björn Runeborg
Hur jag blev författare- div.författare
Nyår- Stig Larsson
Picasso valde också Kristinehamn- Marcus Grahn

Läser just nu:
Chefen fru Ingeborg- Hjalmar Bergman
Överklass- Susanna  Popova (intervjubok)
Sjömanskostymen- div författare


not enough. måste läsa mer. annars finns ingen rimlig chans att hinna läsa ens en nanodel av en mikrodel av alla böcker som finns som antagligen är underbara.

Kommentarer
Postat av: alex

Men för helvete man gör en lista i slutet av varje år inte i september. Gör om, gör rätt :P

2008-09-24 @ 02:43:55
Postat av: Rosie

hahaha jag får väl göra en lista när JAG vill eller hur?! :D

2008-09-24 @ 19:32:26
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0