jag bara går, hej svejs va!

Ikväll är det Guldbaggegalan :) Den ska jag se hemma hos Jenny. Jag hoppas att Nik Schröder vinner bästa manliga biroll för 'Hata Göteborg', för han är riktigt bra i den!! Men han kommer nog inte vinna. Guldbaggejuryn har en tendens att alltid safea och tråka ur, ge priserna till de allra mest förutsägbara och tråkigaste vinnarna. Bara nomineringarna i år är en besvikelse, alltid samma 3-4 filmer som är nominerade i alla kategorier. 'Darling' var visserligen väldigt bra och jag hoppas Michelle Meadows vinner bästa skådespelerska för den, för hon är grym! Men hur som helst saknar jag fler nomineringar till 'Ett öga rött' och 'Arn', som jag tycker var två starka svenska filmer i år, tråkigt också att inte 'Hata Göteborg' fick fler. Får väl se hur det blir.

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Håller med om att det var fett dåligt med nomineringar, känns som Sveriges sämsta filmår när man ser vad nomineringsgrupperna tagit fram, "blev tyvärr bara tre filmer i år, sorry lads".

2008-01-21 @ 19:33:35
Postat av: Christoffer

Haha skönt att bara börja använda uttrycket utan förklaring förresten :P

2008-01-21 @ 19:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0