jag har funderat...

jag har funderat på det här med att diverse stora bloggare, tex blondinbella, brukar uppge helt gastronomiska summor av timmar som de lägger ner på bloggen när de blir tillfrågade, såg någon intervju med Blondinbella på metro.se häromdagen och där sa hon glatt: "Jag lägger ner 8 timmar om dagen på bloggen!!" Annars brukar det röra sig om 4-5 timmar om dagen eller dylikt, när man läser intervjuer.

Då blir min självklara följdfråga: HUR I HELVETE LYCKAS MAN MED DET?! jag har läst Blondinbellas blogg, jag har läst StinaLees blogg, jag har läst Kenzas blogg och HUR kan det ta länge än max en halvtimme om dagen att svänga ihop lite jox om vad för sallad man ätit till lunch, lägga upp ett par bilder på sig själv osv? Det tar bara inte så lång tid. Det gör inte det. Inte ens om man är gravt efterbliven. Eller räknar miffona med tiden det tar att göra sakerna som de sedan skriver på bloggen om?! typ.. hmm jag åt lunch, sen gick jag på stan osv osv, hur lång tid tog det? jo det var ju 8 timmar, och nu skriver jag om det på bloggen, så det snittar väl in på en 9 timmar...


herregud...

Kommentarer
Postat av: Christoffer

Haha problemet är nog att de är gravt efterblivna. Det känns ju inte som att nån behöver göra värsta researchen för att skriva lite blaj.. Skillnad om man skriver nåt seriöst, men de skriver ju bara vad de gjort på dagen med taskig svenska. Som sagt på 1 timme hinner man ju skriva mer än vad nån orkar läsa om dem. Typ letar på google "leopard shoes" snor en bild, oooh kolla vilka fina skor jag hittade eller nån sunkig mobilbild från en affär. Fast det låter ju schtekigare om man säger 8 timmar för då låter det ju som att man har ett jobb.

2008-02-06 @ 14:31:15
Postat av: Alex

Jag såg också den där intervjuen när jag läste metro. Det verkar ju inte friskt på något sätt att lägga all sin lediga tid på att skriva en blogg. Vad är motivationen till det liksom och vad får de ut av det förutom uppmärksamhet?

2008-02-07 @ 10:32:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0