Anglofil

HUR kan man liksom låta bli att vara anglofil när ALLT som är underbart kommer från UK eller England då..?

1. Musiken. MUUUSIKEN OH MY GOSH! det liksom bara sprutar ut underbar musik från UK, Jack Penate, Jamie T, Kate Nash, Hadouken, Editors, Klaxons, och det bara för att nämna några!
image97


2. Kläderna. Det konstiga är att när man åker till England har nästan alla stört fula kläder, men det FINNS så mycket snygga kläder överallt. 

¤ Fred Perry. The one and only ^^ 
image94

¤ Ben Sherman. Bara... jävligt snyggt helt enkelt!!!
image95
image96

3. Språket. Finns inget som sjunger så underbart i öronen som en riktigt fin engelsk accent, eller varför inte skotska, irländska, waleiska, ALLT. bara bring it on!!! Och bort med allt amerikanskt skräp, FUCKING AWESOME- my ass! Jag vill ha tosser, wanker, bollocks, I WANT IT ALL!!! 

4. Människorna. SÅ JÄVLA TREVLIGA :D Men på ett underbart sätt. 

Och det här är liksom bara en liten del av det som är underbart med UK.  Jag kan inte nog understryka hur MYCKET jag längtar efter att åka dit i vår med mamma och shoppa järnet. Jag ska bara.. stega rakt till Ben Sherman och länsa stället. Men först måste jag gå ner i vikt så att jag 1. får mina 5000 kr från morbror 2.kan ha några snygga kläder. Men det ska nog fixa sig, har faktiskt gått ner 4 kg på två veckor. yay. tummen upp. men nu ska inte det här bli nån jävla bantningsblogg, däremot tänkte jag ha anglofilin som ett återkommande ämne, ska göra det till en kategori.



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0