det gjorda förblir av döden orört

"Det gjorda förblir av döden orört vilket bevisar det enda som behöver bevisas - att döden inte finns.
Michelangelo Antonioni är alltså inte heller död."


Inte för att jag gillar Antonioni, men Bodil Malmsten (www.finistere.se) satte huvudet på spiken. Bergman är inte död. Och jag hoppas att jag inte heller ska dö. När jag väl dör.

Jag har tänkt mycket på ära på sistonde. Hur svårt det är att balansera mellan att vilja ha den och tycka det är okej, och att vara medveten om att jakten på den bara förstör. Läser en bok om Alexander den store nu. Mannen som jagade äran och fann den. Usch. svårt sånt där.

Kommentarer
Postat av: jenny

haha äntligen inne på internet. har varit helt mol allena hemma senaste dagarna, för första gången på tja, kanske ett år? shittans. mer sånt, men nu har
jag så tråkigt att jag skulle kunna äta en banan med skalet på. om det hade varit roligt.
i love ya. vad betyder det är ordet då? petticoat?

2007-08-08 @ 20:44:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0