ÅÅÅÅ RAMOOOOONA!!!

Jag kom helt plötsligt och tänka på en absurd sak från mitt förflutna.. När jag var liten brukade jag ständigt vilja byta namn. Jag har alltid varit, och är fortfarande väldigt fascinerad vid namn, att komma på bra namn och ja.. namn är intressant. IAF! när jag var liten/yngre brukade jag alltid vilja ändra mitt namn. Ibland var det till normala namn som My, Julia och lite annat. Som jag under längre eller kortare perioder försökte övertala alla att kalla mig vid. Men till slut gav jag upp. Men två underliga namn som jag faktiskt helt ärligt ville heta är Ramona och Urban. Det är ju helt bisarrt! Ramona var när jag var drygt 7 år, och det varade kanske något halvår. Rosanna, 7 år ville alltså hellre heta Ramona. Det var mitt absoluta magiska drömnamn och om jag hette Ramona skulle allt ha varit bra. HELT JÄVLA SINNESSJUKT!!!!!!!!!!! Som min mor, och flera andra påpekat när jag berättat om detta, låter Ramona som ett första klassens hornamn. Och Urban-fasen varade faktiskt ganska länge, minns att jag propsade på att det skulle stå Urban Sjölund på mitt medlemskort på scouterna. Då var jag väl 9 år eller nåt. För att väga upp dessa absurditeter ska jag skriva en lista på coola namn som ni kan döpa era djur, barn eller er själva till:

Paris
Alabama
Dakota
Paloma
Mika
Dagmar
Stig
Eyvind
Solange

ett litet urval bara. Om jag nånsin får barn ska de iaf. heta Alabama och Dakota, för de e mina absoluta favoritnamn. Så det kommer vara ett krav från min sida om det ska bli några barn, och om min man inte kan hantera det... då blir det inget! Jag kan möjligtvis tänka mig Hector och Paris om jag får två söta, brunlockiga pojkar. Och om jag skulle få barn med någon väldigt svensk och blond man ska de ha fina, gamla namn som tex då Stig och Dagmar. Men.. nu ska jag ju inte ha barn, eftersom själva namngivandet är det enda som lockar mig. Jag får skaffa djur istället. De kan man också ge coola namn! Och då behöver man inte ta lika mkt hänsyn som till människor. Om man tex får en väldigt.. klen liten son är det inte särskilt schysst att döpa honom till Akilles eller Leonidas. Man måste liksom tänka på vilket ansvar en del namn för med sig, eller inte ansvar, men FÖRVÄNTAN. så man får vara lite försiktig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0