Hör jag någon säga/skriva "fint som snus" en gång till så kräks jag

På riktigt. Vad är det med det uttrycket? Det låter ju så in i bängen jävla korkat och tillgjort så det inte finns. UUUUUUUUUSCCCCCHHHHHHH vad jag hatar det uttrycket.

men ah.. så är det. alla har sina grejer, man följer olika saker, tycker om olika saker, hakar på olika saker. och precis som med allt annat så försöker jag verkligen innerligt att vara tolerant mot det mesta, och inse att man kan tycka olika. Men det finns vissa saker jag bara inte kan acceptera, inom alla områden och med olika allvarhetsgrad, men åsikter, saker folk gör, säger osv som jag bara inte fucking tål.

TEX DÅ:

1. användandet av "fint som snus", bara för att folk vill vara sådär härligt niotillfemiga och leva i sin fina lilla värld där allt är fint som snus. jag får psykbryt.

2. folk som inte förstår eller ens problematiserar mekaniken och känslorna bakom självmord utan nöjer sig med att konstatera att det är "själviskt" att begå självmord. (liksom att det ens heter självMORD är helt knäppt)

3. när människor tror att det bara finns en verklighet, ett sätt att uppfatta saker som är det rätta, och avviker man från det så har man fel typ..

4. Kissie. exakt allt med henne.

5. Dåligt skrivna böcker, som får en att undra hur fan någon någonsin ens kunnat tänka tanken att publicera skräpet, och då menar jag inte böcker som inte faller mig på läppen vad det gäller språklig stil eller handling utan böcker som helt enkelt har samma ton och högtravande dialog som noveller jag skrev när jag gick i femman. och ALLA dessa böcker är deckare, vilket bara kastar ytterligare vatten på det vattenaggregat som är mitt hat mot samtida, slarvigt skriva skitböcker som folk av outgrundlig anledning väljer att lägga pengar på så att idioter som inte har minsta lilla talang för författeri kan försörja sig på det när det finns massor med riktigt bra författare som inte kan det.

Och sen finns det såklart flera saker. men det där är vad jag kom på nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0