två pärmar. massa blad. och typ.. ALLT.

Jag kan inte sova. Har hamnat i en sån riktigt ond cirkel nu. är rädd för att gå och lägga mig för jag kommer inte kunna somna tänker jag. och då kan jag självklart inte somna. det är nästan så att bara jag tänker på min säng får jag panik. måste verkligen möblera om. både i rummet och i huvudet. Jag har rensat ut så ofantligt mycket saker i mitt rum. Och ändå ser jag fortfarande ut som en saksamlare av mitt rum att döma. vet inte vad jag ska göra för att må bra faktiskt. Bokhyllan får stå ut med ständiga utrensningar, jag har samlat på mig sådana extrema mängder böcker jag vill läsa men när ska man hinna? Så jag får helt enkelt rensa ut och tänka att om det är menat att jag ska läsa en viss bok som jag kanske inte känner jättestort intresse för just nu, någon gång i framtiden så kommer jag ramla över den igen. Jag älskar bibliotekets nya readcycling-tunnor där man kan lämna böcker man inte vill ha kvar så kan ngn annan ta dem. jag har lätt lämnat minst 50 böcker där. Det är riktigt roligt för jag har ofta ganska fräscha, intressanta böcker som folk säkert vill ha så jag tänker varma tankar om hur ngn hittar böckerna jag lagt där och läser dem och älskar dem och sparar dem och... ja jag är så glad att jag slipper slänga mina böcker för jag vill bli av med dem och sälja dem är typ omöjligt, ingen vill köpa.

När jag rensar ur bokhyllan så får jag liksom ständigt ställa mig själv mot väggen. och försöka inse vem jag är nu och vad som intresserar mig nu. inte vad som intresserade mig för 5 år sen eller den gången jag var på loppis för ett år sen och hade ett plötsligt infall att patricia highsmith skulle bli min nya favoritförfattare (har fortfarande inte läst någon av hennes böcker) vetskapen om att mina böcker hamnar i goda händer, eller i vart fall några händer alls och inte en brännugn för sopor (ve och allra djupaste fasa O_o) gör det lättare att sålla ut böckerna hur som helst. Min tid är begränsad och jag försöker gissa mig till vilka böcker som möjligtvis kan innehålla någon typ av livsomvälvande innehåll just för mig. eller böcker som bara kan suga in mig i sin värld för några dagar som omväxling till min egen.


det finns tydligen folk som inte gillar att läsa böcker. men jag förstår det inte. så följ Hermiones och mitt råd:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0