pas de probleme cherie <3

Ikväll har jag sett om The Aviator som jag såg för många år sedan och inte alls tyckte om. jag har dock under all tid som sedan dess förflutit misstänkt att det hade något med tillfället och sällskapet jag såg filmen i och inte filmen i sig, så jag har tänkt se om den väldigt länge och nu gjorde jag äntligen det! Vilket jag är mycket glad för eftersom jag verkligen tyckte om den. Leonardo DiCaprio och Cate Blanchett agerade som vanligt helt fläckfritt och mycket övertygande och hela filmen i sig var bara väldigt vacker och intressant.


Och medans jag kollade på filmen blev jag mycket nyfiken på den riktiga Howard Hughes, miljardären, flygpionjären, regissören mm vars liv filmen bygger på. Så jag såg en dokumentär på youtube om honom och gjorde lite random efterforskningar, och blev lite sådär kär i honom (på ett completely impossible-love sätt ;) ) trots att han verkade ganska knäpp, men han var en otroligt fascinerande man! Skyhöga ambitioner, ett sällan skådat jäklaranamma, en otroligt avslappnad inställning till pengar och bara rent allmänt väldigt genial man om man ser till allt han hann med under sitt liv.




Katharine Hepburn: Men can't be friends with women Howard. They must posses them or leave them be. It's a primitive urge from caveman days. It's all in Darwin. Hunt the flesh. Kill the flesh. Eat the flesh. That's the, ah, male sex all over.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0