"The more distressing the memory, the more persistent it's presence"

Har precis läst ut Water for elephants och precis som jag tyckte om filmen väldigt mycket så tyckte jag också om boken! Jag tycker filmatiseringen var lyckad, rätt ton och det mesta "viktiga" var med, som alltid finns det saker som inte kom med men som gjorde boken så otroligt spännande, tex så var delen med Jacob som gammal mycket större och det tyckte jag var otroligt bra, den delen var skrämmande välskriven och engagerande! En del karaktärer var också annorlunda, tex hade två karaktärer gjorts om till en i filmen, vilket jag förstår eftersom det hade tagit alltför lång tid i filmen att etablera dem båda och deras relation till varandra. Helt enkelt en riktigt fin bok, en sådan man inte vill lägga ifrån sig, känns lite sorgligt nu när den är utläst.

Finns en del olika omslag till boken, den jag läste hade film-omslaget, personligen tycker jag att omslaget längst ner passar bokens ton bäst men alla är fina!



Kommentarer
Postat av: Anna

Det näst nedersta omslaget är helt fantastiskt vackert. Och å. tacktacktack gånger tusentre.

2011-09-19 @ 17:55:45
URL: http://kreativitet.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0