[email protected]

Okej. Nu ska ni få höra något helt sanslöst dumt som hände mig idag.

På onsdagar har jag läkaren (typ) klockan 11. Jag somnade vid två halv tre igår men tänkte att ja, dt är ju helt lugnt, jag ska upp klockan 9.45 liksom för att ta bussen 10.23 neranför oss. Då är jag framme i Alvik ungefär 10.45 och framme hos läkaren klockan 10.50= helt perfekt. Som vanligt nuförtiden så vaknade jag med ett ryck innan klockan hade ringt. Jag kollar på klockan och det är ungefär en halvtimme kvar tills den ska ringa, jag ligger och småslumrar lite men bestämmer mig för att stänga av larmet och vakna. Jag sätter mig upp som en zombie i sängen och mår SKIT, tänker typ: hur fan kan jag vara så jävla trött, jag har ju sovit typ 7 timmar iaf... och jag har sjukt ont i magen som jag kan ha när jag sovit för lite osv. Jag går upp, packar ihop allt jag ska ha med mig (vilket är en del eftersom jag ska ha med en kasse kläder till hby som jag ska till sen efter läkaren) och fixar en smörgås att ta med osv. och under hela den tiden kollar jag på klockan kanske 4-5 ggr för att se till att jag inte missar bussen. Jag går ner till bussen i god tid och tar den till Liljeholmen. I Liljeholmen kollar jag återigen på klockan c:a 3-4 ggr, både min mobil och klockan vid tvärbanan för att se till att jag kommer i tid och jag var lite fundersam över att tvärbanan inte verkade gå som den brukar. Och så tänker jag: vad mycket folk det är ute, känns som morgonrusning, konstigt. Jag mår ganska dåligt under hela den här tiden, är ju som bekant för vissa kanske inte så förtjust i kollektivtrafiken, jag mår illa och har ont i magen. men jag vet ju att jag måste kämpa mig till läkaren. Nåväl, jag kommer äntligen fram och känner lättnad, jag promenerar till läkaren och när jag står i hissen på väg upp kollar jag min mobil och klockan visar 8.48. HMMMMM konstigt tänker jag, jävla mobil som fuckar ur och ställer om klockan. När jag kommer in kollar jag klockan på väggen och noterar att den också är tio i nio. MÄRKLIGT tänker jag och stegar fram till receptionen där följande scen utspelar sig:

jag: ehmm... hur mycket är klockan..?

receptionisten: ja den är (kollar klockan bakom mig på väggen som jag innan kollat på) tio i nio.

jag: eh.... jaha.... (confusion.com)

hon: *tittar på mig med konstig blick*

jag: ja... jag ska ju vara här klockan elva.

hon: jaha... (tyst)

jag: gud vad jobbigt. min klocka måste gå fel (inser i samma sekund jag säger det att det inte är klockan som gått fel utan jag själv)

hon: ojdå...(tyst)

jag: kommer tillbaka sen då. hejdå

 

Ja så stod jag ett tag och tänkte handfallet: jaha. så nu har man blivit knäpp också. Åkte tillbaka hem och här sitter jag nu framför datorn har precis ätit upp min inplastade medhavda macka och har ännu ondare i magen och ska om en halvtimme ta bussen för att göra exakt samma jobbiga resa en gång till. YIPEE :)


pro tip for the future rosie: när du kollar klockan femtielva ggr kan du också kolla vilken TIMME det är och inte bara minutrarna.

JAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA :(


KOLLA VILKEN PERFEKT TÖNTIG BILD JAG HITTADE!!!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Haha!



jag har också varit med om en sån jobbig grej, det var förra sommaren, och jag brukade gå upp 5.30 varje dag. Men så var det lördag, så jag skulle få en timmes sovmorgon och gå upp 6.30 (yay!). Grejen var bara den att jag hade väldigt svårt att sova, och somnade först vid halv fyra eller nåt. Så i alla fall steg jag upp, duschade, cyklade hemifrån ner till Brommaplan, och på tunnelbanan vid Stora Mossen tänker jag att jag ska kolla på klockan. Och så är hon 6.30. Av gammal vana hade jag gått upp 5.30 iaf (efter två timmars sömn!). Och det är 1,5 timme tills jag börjar. Så jag gick helt enkelt av tunnelbanan och gick hela vägen till Fridhemsplan över Tranebergsboron. Det var en väldigt fin promenad vill jag minnas, jättetidigt ju och inga människor ute, men ändå varmt och ljust för det var ju sommar. Ibland blir det ganska bra ändå. Haha.

2010-05-12 @ 15:00:23
URL: http://saraanneelisabeth.blogspot.com
Postat av: chris

Haha fyfan vad roligt :D Receptionisten måste tyckt du var en riktigt jävla knäppgök, förvånande att de inte tog in dig :P

2010-05-12 @ 15:16:18
Postat av: rosie

sara: hahaha fyfan vad surt :(



chris: haha ja jag kände mig som ett riktigt nutcase. ett envist nutcase också eftersom jag inte ens kunder erkänna att jag sett fel förrän en annan person sa det rakt ut. jag typ: haha all klockor går fel :P

2010-05-13 @ 18:12:36
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se/
Postat av: Palmira

Fy helvete vad jobbigt! (Och roligt att läsa om eftersom det inte hände en själv..)

2010-06-22 @ 15:12:38
URL: http://palmiraa.blogg.se/
Postat av: Torkelkaia

Cool site. Very beautifull , good dizzying . Im glad for you.

2011-09-30 @ 09:47:24
URL: http://torkelkaia.blogcheapster.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0