en ström. av medvetande.

här sitter jag på sängen. det är varmt och mysigt i mitt rum. jag älskar mitt rum. mitt hem är min borg så har det alltid varit. jag står alltid mitt emellan att vilja försvinna bort och hitta något nytt och stå kvar i det gamla, för det gamla är tryggt. jag gillar inte att säga att jag är konservativ, för då tänker man på konservativa värderingar, och sådana har jag ju inte. jag tycker bara om när saker är som de brukar vara. men jag tycker om förändring också. sån är jag. och det stör mig på ett sätt, att jag inte bara kan vara på ett sätt. eller jag vill inte VARA på ett sätt, jag vill bara veta vilken väg jag ska ta. Ambivalens har alltid varit min största rädsla. När jag var liten så kanske jag var tvungen att bestämma mig om något stort, och det hatade jag (men vem gör inte det?). En gång var jag tvungen att bestämma mig om jag skulle åka till farmor hela sommaren som hon ville, men verkligen inte jag, jag ville inte såra farmor och säga nej. och jag ville inte lämna mamma ensam. jag åkte inte till slut. men jag våndades i flera månader efteråt. jag kan fortfarande tänka på det beslutet och rysa till av obehag. Idag såg jag Flickan som lekte med elden. Den var bra. Mitt i filmen förstod jag plötsligt Stieg Larsons storhet. jag förstod hans grej, vad han ville säga. tror jag i vart fall. men jag tror inte att alla de som äääälskar hans böcker vet varför de gör det. jag tror inte de ser hur han menade. förlåt gud för att jag är så fördömande, men jag litar inte på majoriteten av alla människor, jag respekterar inte deras tankevärldar. uschfyblä jag HATAR stream of con... bla bla bla vet inte ens hur det stavas, VEM I HELA VÄRLDEN ORKAR LÄSA SÅNT?! handlingen, det är det man vill ha, vad händer sen och vad händer där och vad resulterade det i? Inte massa röra inifrån folk. Det är bara intressant för den som skriver. det är ju jag. och ingen kommer ha läst detta. fast det spelar ingen roll. jag kollade på Vampire Diaries (oh the joy) och kom ju på det där som jag alltid vetat; har man rörig hjärna måste man skriva ner sakerna man tänker. för att få ut dem. spara dem. kanske reda ut dem. en vacker dag. one of these days, säger man på engelska. tycker jag är mycket mycket finare. för dagen är inte alltid vacker.


den som har sådana höftben kan vara lycklig. åtminstonde för höftbenens skull.

Kommentarer
Postat av: B

http://www.youtube.com/watch?v=bl6FbeoXeHQ



These days.

<3 på dig.

2009-09-24 @ 14:12:37
Postat av: rosie

åh <3

2009-09-24 @ 17:56:07
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0