detta är ren och skär tortyr

 

 

problemet med kvalité är att när man väl smakat kvaliténs ljuva sötma så känns allt annat så värdelöst och torftigt. exempel: häromdagen skulle jag ut på stan och jag var iklädd grå strumpbyxa, grå/svarta-brogues, blå/vit-klänning och skulle till att välja väska, och eftersom jag inte gärna ville bryta mot kardinalfelet nummer ett att blanda tex. svart och ek-färgat skinn i samma outfit så provade jag min gamla favoritväska i FUSKskinn (jag skriver med versaler för att verkligen betona vad det är för sorts material vi talar om här) till men jag kunde bara inte acceptera det. det gick inte. jag mådde illa av den där väskan. så jag bröt mot regeln och tog min bayswater ändå (<3) och.. ja det blev frid och fröjd, jag tycker det där tabut att blanda skinnfärger är egentligen lite överdrivet. men så fort jag får råd ska jag börja spara till en fin svart väska, vet inte riktigt vilken men högt på önskelistan står:

chanel 2:55 jumbo

 

Bayswater Daria Hobo



Marc Jacobs Stam bag (som min vidriga Lindex-väska uppenbart lånat inspiration ifrån)


skulle inte heller tacka nej till den där gråa suede bayswatern där uppe :( eller ungefär ett tusental andra snygga väskor. men hursomhelst är jag så förbi att köpa fejkade skinnväskor. aldrig mer. tygväskor, väskor på second hand eller äkta vara. inget tjafs. man får ju ångest.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0