The secret, I don't know... I guess you've just gotta find something you love to do and then... do it for the rest of your life. For me, it's going to Rushmore.

igår såg jag och chrippa Rushmore. den e så nedrans himla bra! Ni måste se den. särskilt om ni som jag älskar wes anderson och av underlig anledning inte sett den :D Jason Schwartzman är också en favvis så- perfect! och så är ju gamla godingen bill murray med :D VEM I HELA FRIDENS NAMN GILLAR INTE HONOM?! man kan inte ogilla honom. eller kan såklart man kan, men det verkar bisarrt!

Filmen handlar iaf om en kille som heter Max Fischer och han går på privatskolan Rushmore på ett stipendium för att han skrev en pjäs när han var väldigt ung, men han är inte vidare värst engagerad i skolarbetet, han är väldigt intelligent och mångförslagen och har ungefär 1000 projekt på gång, men just att plugga är inte hans starka sida. lite halvt socialt inkompetent är han också. sen träffar han bill murrays karaktär som är en uttråkad affärsman med två korkade söner



"Oh yeah and with friends like you who needs friends?"


Kommentarer
Postat av: Palmira

Åååååååååh vill verkligen seeee den filmeeen !! Såg att den gick på tv häromdagen men jag jobbade ! :/ På tal om det var det ett jävla bra tag sen man såg dig.. var håller du hus?



Kram

2009-10-30 @ 03:05:37
URL: http://metrobloggen.se/palmira
Postat av: rosie

hey palle! :)försökte kommmentera på din blogg men tror inte jag lyckades :P



jag har typ slutat på SF, eller i vart fall tagit en paus, kanske kommer tillbaka sen nån gång om de låter mig ;) men jag behövde bara vila lite från all stress, har ju haft problem med magen osv, funkar bara inte att jobba på SF då. saknar stället som fan men men bara att bita ihop. du får hålla ställningarna tills jag förhoppningsvis återvänder!



kram

2009-10-30 @ 03:40:08
URL: http://fortunaaudentesiuvat.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0