jag vill hellre va en utter

idag såg jag ett djurprogram om uttrar. de är alltbra tjusiga dem. som att evolutionen eller gud tänkte lite extra när de skapades. de är liksom.. bara väldans coola.

jag önskar att jag var en utter. som brottades med min brorsa, drog ut på jagarstråt på egen hand, lär oss fånga fisk, putsa pälsen. mysa. visst naturen är hård den med. men den kan omöjligt vara lika hård som det mänskliga livet. det mänskliga livet är en långsam och overkligt smärtsam tortyr som visserligen då och då avbryts av en eller annan ljusglimt. men just nu känner jag bara att jag inte orkar. för exakt allt är fel. exakt allt känns som ett skämt och jag orkar inte.

just nu skulle jag verkligen vilja vara den här killen/tjejen:

<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0