lite sött

måste bara dela med mig lite sött från min Study of Language av George Yule:

"As a marker of group identity during a limited stage of life such as early adolescence, slang expressions can 'grow old' rather quickly. Older forms for 'really good' such as groovy, hip and super were replaced by awesome, rad and wicked which gave way to dope, kickass and phat. A hunk ('physically attractive man) became a hottie and instead of something being the pits ('really bad') the next generation thought it was a bummer OR SAID, That sucks!."


GROOVY.


HUNK- HAHA! (kände mig tvungen att addera ett HAHA för jag vill inte att ngn ska tro att jag tycker denna man är snygg på riktigt... :S)


Kommentarer
Postat av: Palmira

Sv: Hahaha, jaa det är svårt det här med spinning.



Guud vilken härlig analys av slangord, kanske ska ersätta mitt "awesome" med "phat" eller "groovy" istället hahaha.

2009-03-11 @ 20:38:53
URL: http://palmiraa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0