my mommy gave me:

eftersom det är mors dag idag så bjöd jag mamma på vintage-mässan och restaurang, vi åt supergoda galetter på en fransk restaurang, ett litet creperie som var sjukt nice. men jag vill visa vad mamma gett mig (förutom massor med kärlek)






när jag var liten sov mammas katter i min barnvagn och jag är helt övertygad om att det är därför katter är det finaste jag vet och varför jag tycker katter luktar som kärlek i pälsen. när jag blev äldre hörde jag bowie sjunga om Kooks och liv på mars, Cat om the lady från Arbanville och att det första såret är djupast, när jag hörde T-rex för första gången ville jag explodera (det var Cosmic Dancer) och när jag var lite för liten för att helt förstå fanns det inget bättre än Good morning starshine i Hair (och How can people be so heartless var det mest hjärtskärande jag någonsin hört) och Berger var den coolaste som fanns i hela världen och jag ville vara exakt som han, Gökboet var det sorgligaste och mest obegripliga jag visste för jag kunde inte förstå varför indianen kvävde sin kompis och jag tyckte han var läskigt stark som kastade en hel dricksfontän.

jag älskar min mamma av hela mitt hjärta och hon har gett mig allt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0