it's a sick world out there

två sjuka grejer jag hört idag som är sjuka av två helt olika anledningar:

1. en miljard människor kan inte äta sig mätta i dagens läge. var sjätte person på jorden kan alltså inte få tillräckligt mycket mat utan svälter mer eller mindre.

2. I den tvivelaktiga "tidningen" Chic hade någon smart och fiffig pajsare skrivit en lista med tips på saker man kunde göra för att förbättra läget för miljön och ett av tipsen var att man skulle sluta googla saker och istället kolla upp det i ett uppslagsverk, eftersom en googling enligt ngn forskare gjorde av med lika mkt energi som att koka upp en kopp te (eller nåt sånt).


Det här är ju på nåt sätt två sidor av samma mynt och jag tänker inte insinuera att jag själv gör något varken för miljön eller fattigdomen, mest av den anledningen att jag inte riktigt vet vad jag konkret kunde göra som faktiskt hjälper folk. men det som irriterar livet ur mig är den här dubbelmoralen som nästan hela västvärlden springer omkring och fjantar omkring med och att det gör mig upprörd att det finns massor med människor som inte verkar se sambandet mellan att vi lever i överflöd och att andra svälter. Och dessa människor verkar tro att om de kollar upp saker i en ordbok (eller valfritt annat korkat skittips) så är de officiellt off the hook och behöver inte längre ge upp något av sin materiella standard för att små barn ska slippa ha uppsvällda magar och flugor som flyger omkring i deras ansikten.

idioter



"åh tack fett bra att du inte googlar grejer egoistiska feta västerlänning, det får mig att känna mig mättare, iaf i själen"

Kommentarer
Postat av: Jonas

African gollum wants the precious food...

2009-06-20 @ 17:55:24
Postat av: Alex

Jag kan känna med grabbens(?) lidande det suger verkligen med fluga i ögat råkade ut för en idag när jag försökte äta cheese och kolla vm i tungvikt.



Om flugorna innehåller protein så har ju grabben iofs homedelivery av galna mängder mat?

2009-06-21 @ 01:23:04
Postat av: Palmira

Sjukt fruktansvärd bild.

2009-06-21 @ 14:32:44
URL: http://palmiraa.blogg.se/
Postat av: Isa

eller varför inte låta bli elektriciteten i en timme? eller gå med i en grupp på facebook? för att dra sitt strå till stacken liksom...



som jag sagt tidigare: det där jävla skitstråt är lååååångt ifrån stacken

2009-06-23 @ 22:12:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0