mulberry <3

En del verkar tro att man handlar en Mulberry-väska eller dylikt för att gå runt och "flasha" med. typ: kolla jag har råd med en sån här dyr, därför köper jag den bara för att. och JA det finns folk som är nyrika och gör sånt. men om man är fattig som jag så ser man till att köpa en Mulberry-väska för att den är sydd av riktiga sömmerskor i England (inte av något stackars barn i asien som allt billigt skräp man köper på typ HM), för att den håller en livstid, för att den är otroligt mycket vackrare och ett finare hantverk än andra halvdyra riktiga skinnväskor. Och idag blev jag än mer övertygad om varför det är värt att lägga extra pengar på saker man verkligen vill ha; när de mot förmodan (även solen har sina fläckar) går sönder så traskar man till Mulberry-affären där man köpte den och berättar att den gått sönder och då är de jättetrevliga, tillmötesgående och snälla och byter ut väskan mot en ny. utan minsta tjafs.


jag älskar Mulberry.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0