jag tycker det är svårt att förklara vad jag tycker

om feminism. och sånt. för jag har tänkt och tyckt olika.

jag tycker inte om när andra tjejer säger åt andra att de inte är feminister för att de vill baka kakor hemma åt sin man. eller för att de vill vara Bella. eller för att de vill att deras karl ska hjälpa dem att skruva upp hyllor och burkar som sitter åt hårt. jag tycker inte om när tjejer säger åt varandra att sådär ska du inte se ut, du ska inte ha hår under armarna eller du ska ha hår under armarna gör si se ut så var sån. feminism kan vara så himla många olika saker. men först och främst är ju feminism att kvinnor ska vara lika mycket värda som män och let's face it- så är det inte överallt i samhället och det har särskilt inte varit så genom tiderna. och i många länder är det fortfarande enorma skillnader. jag tycker sverige är ganska jämställt. men kanske inte tillräckligt- men vi kommer dit, det tror jag helt och fullt! Och eftersom män ska få vara hur de vill. ska kvinnor det också. and let that be the end of it!

men en av de finaste sakerna jag vet... det är systerskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0